חברות ומותגים בשוק משתמשים באסטרטגיית קידום מכירות בעיקר כדי להגדיל את המכירות באופן נקודתי וזמני.מטרתן העיקרית היא כאמור, שיפור והגדלת נפח המכירות ונתח שוק. לעיתים השימוש בקידום מכירות נועד בכדי "לנקות" את המלאי בסוף השנה לפני כניסה של מוצרים/דגמים ומודלים חדשים, לדוגמא: בתעשיית הרכב, אולמות תצוגה של רכבים מבצעים מבצעי קד"מ בסוף שנה לפני הגעתם של דגמים חדשים לשווקים. אסטרטגיית קידום מכירות משמשת גם כאסטרטגיה תחרותית, לערער את המתחרים של המותג. תחרות על ידי הצעת מחיר מוזלת יותר לקהל המטרה או תמריצים אחרים. למרות שקידום מכירות בדרך כלל מביא להגדלת נפח מכירות מעל ומעבר לרמת המכר בדרך כלל, אסטרטגיה זו לא בונה זהות ונאמנות למותג.
סוגים של קידום מכירות
סוגים רבים של מבצעי קידום מכירות יכולים לגרום לצרכן לקנות את המוצרים או השירותים שלך. "תלי- דלת"- מוצר שנמסר על דלת הצרכן הוא דרך טובה להציג את מוצר חדש, אלא גם יקר ביותר. יש דרכים נוספות למשוך את תשומת ליבו של הצרכן, כגון: דיילות טעימות בנקודות מכירה, קופונים המציעים הנחה מהמחיר הרגיל, החזרי מזומנים או הנחות הניתנות לפדיון לאחר רכישה, פרסים או הגרלות.
מדידת השפעה של קידום מכירות
כיצד בעצם ניתן למדוד את האימפקט של פעילויות הקד"מ שלי?, מדידת ההשפעה של קידום מכירות היא קלה יחסית אך דורשת ניתוח זהיר של נתוני המכר לפני ואחרי הקד"מ. למעשה, אתה צריך לעקוב אחרי מאמצי השיווק ותקשורת שאתה משקיע באותו הזמן. מכיוון שקידום מכירות עוסק בדברים מוחשיים, כגון שוברים שנוצלו או החזרי מזומנים, אתה יכול לסמוך אלה ולראות כמה מכירות היו תוצאה של אירועים אלה. לאחר מכן, השווה את נתוני מכירות אלה לאלה שהיו לפני הקידום כדי לראות אם הקידום הביא לגידול במכירות. כדי להבין את ההשפעה האמיתית של הקד"מ, שמור על הוצאות ופרסומים בסוגי מדיה אחרות כפי שהיו טרם קמפיין הקד"מ. ככה תוכל למדוד ולכמת רק את ההשפעה של קידום המכירות עצמו.
יעילות מטרות הקד"מ
החלטה אם קמפיין פרסומי שלך היה יעיל תלוי מה היו מטרותיו. זה משתנה בהתאם לאסטרטגיה שנקבעה בתחילת הקמפיין. לדוגמא, אם המטרה של הקמפיין הייתה לגייס גידול בנתח שוק של 2 נקודות אחוז וקמפיין הניב 3 נקודות אחוז, אז הקמפיין היה מוצלח. אבל, זה גם צריך להיבחן לאור העלות. אם העלות של נתח שוק נוסף הייתה הרבה מעבר לתקציב שהוקצה לדחיפה ולקידום מכירות, אז היעילות של הקמפיין היא מעורבת.
השפעת אסטרטגיית קידום המכירות- לטווח קצר או ארוך
למרות שקמפיינים של קידום מכירות אפקטיביים יגדילו את המכירות בטווח הקצר, בדרך כלל אין השפעה לטווח ארוך יותר. עבור מותגים קיימים ומוכרים, לקוחות רבים ימתינו למבצעי קד"מ בכדי לקנות ולנצל את המחיר הנמוך. עבור מותגים רבים, רוב הלקוחות שקונים כבר מכירים את המותג לפני הקידום. הקידום בדר"כ יעשה מעט מאוד כדי למשוך קונים חדשים או לעודד מיתוג המותג.
הולמרקום חברת קד"מ המספקת פתרונות שיווק מתקדמים וייחודיים. מתמחים בדיול בנקודות מכירה, תערוכות, כנסים והפקת אירועים. שירותי כח אדם המותאמים לצרכי הלקוחות:- אירועים תדמיתיים- דיילות מכירה- דיילות הסברה- דיילות ברמניות- דיילות דוגמניות